Voor cliënten van Psyned geldt de volgende behandelovereenkomst Psyned
Psychologenpraktijk Voss Utrecht is een aanbieder van geestelijke gezondheidszorg (hierna te noemen: de zorg) en een samenwerking is aangegaan met Psyned B.V. (hierna te noemen: Psyned) om cliënten van Psyned te behandelen;
b) cliënt zich voor behandeling bij Psyned heeft aangemeld, en Psyned cliënt voor behandeling heeft doorverwezen naar zorgverlener;
c) cliënt in behandeling wenst te gaan bij zorgverlener;
d) cliënt en zorgverlener afspraken over de te verlenen zorg in deze behandelovereenkomst willen vastleggen,
spreken het volgende af:
1. Behandeling en behandelplan
1.1. Zorgverlener geeft uitleg over:
• de aard van de hulpvraag en klachten die cliënt aan zorgverlenervoorlegt,
• de voorgestelde behandeling op basis van de hulpvraag en de professionele beoordeling van de klachten en de hulpvraag door zorgverlener,
• het doel van de behandeling, en
• overige aspecten van de behandeling die voor cliënt relevant worden geacht, waaronder de manier en frequentie van evalueren.
1.2. Zorgverlener stelt een behandelplan op waarin bovenstaande aspecten zijn opgenomen en waarbij rekening is gehouden met de voorkeuren en wensen van cliënt. Voordat de behandeling daadwerkelijk gestart wordt, moet cliënt ingestemd hebben met het behandelplan.
1.3. Het behandelplan kan tijdens het behandeltraject in onderling overleg worden aangepast als daar aanleiding voor is.
1.4. Cliënt geeft zorgverlener de informatie en de medewerking die nodig zijn voor het bepalen van het behandelplan en het behalen van de behandeldoelen.
2. Behandeldossier
2.1. Zorgverlener houdt een dossier bij onder andere over de klachten en hulpvraag van cliënt, het behandelplan, incl. doelen, evaluaties en aanpassingen, het beloop van de klachten en de behandeling in het behandeldossier.
2.2. Cliënt heeft inzage in het dossier en kan desgewenst een kopie krijgen.
2.3. Indien cliënt aanvullingen van het dossier noodzakelijk vindt, worden diens aanvullingen aan het dossier toegevoegd.
2.4. Cliënt heeft recht op vernietiging van het behandeldossier. Als cliënt daartoe een verzoek doet, hanteert zorgverlener een bedenktermijn voor cliënt van 10 dagen. Handhaaft cliënt het verzoek, dan wordt het dossier vernietigd, tenzij er een klachtenprocedure of een geschil aanhangig is of naar verwachting aanhangig zal worden gemaakt. Zorgverlener bewaart het vernietigingsverzoek.
3. Vergoeding
3.1. Cliënt is verplicht de intake en de behandeling aan Psyned te vergoeden. Psyned rekent de tarieven zoals die worden weergegeven op haar website en in de afspraakbevestigingen.
3.2. Na iedere behandeling stuurt Psyned een factuur, met vermelding van de uitgevoerde behandeling en datum van behandeling, en een betalingsverzoek per e-mail aan cliënt.
3.3. Cliënt zal elke factuur tijdig betalen. Gebeurt dat niet, dan stuurt Psyned een betalingsherinnering met een betalingstermijn. Als cliënt een betalingsachterstand van twee of meer behandelingen heeft is zorgverlener gerechtigd het behandeltraject (op verzoek van Psyned)te pauzeren tot het moment dat cliënt de betalingsachterstand volledig heeft ingelopen.
3.4. Psyned heeft het recht de tarieven tijdens het behandeltraject te wijzigen. Psyned informeert cliënt over de voorgenomen wijziging van het tarief en de datum waarop het gewijzigde tarief ingaat.
4. Zorgverlener of cliënt verhinderd
4.1. Als zorgverlener tijdelijk niet beschikbaar is voor de behandeling, wordt met cliënt overlegd of er een vervangende behandelaar wordt ingezet of dat de behandeling wordt voortgezet zodra zorgverlenerweer beschikbaar is.
4.2. Als zorgverlener blijvend niet meer beschikbaar is voor behandeling zorgt zorgverlener voor een vervangende behandelaar in overleg met cliënt en Psyned.
4.3. Cliënt kan bij verhindering een afspraak tot 24 uur van tevorenkosteloos annuleren.
4.4. Als cliënt niet komt opdagen op een afspraak zonder dat de afspraak uiterlijk 24 uur tevoren is geannuleerd (hierna te noemen: no show), dan wordt het volledige tarief van de afspraak in rekening gebracht.
5. Persoonsgegevens en geheimhouding
5.1. Zorgverlener betracht geheimhouding met betrekking tot alle persoonsgegevens (algemene persoonsgegevens en gegevens over de gezondheidstoestand) van cliënt.
5.2. Cliënt geeft zorgverlener toestemming voor de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens in overeenstemming met zijn/haarprivacyverklaring. Deze is te vinden op de website van zorgverlener.
5.3. Zorgverlener deelt geen persoonsgegevens met derden zonderuitdrukkelijke toestemming van cliënt, tenzij sprake is van een wettelijke verplichting of uitzondering.
5.4. Cliënt geeft hierbij toestemming voor het delen van gegevens met Psyned over de voortgang van het behandeltraject, en over eventueel plaatsgevonden incidenten en ingediende klachten.
6. Einde van de overeenkomst
6.1. Cliënt kan de behandelovereenkomst te allen tijde opzeggen, maar blijft wel de vergoeding verschuldigd voor de al uitgevoerde behandelingen, inclusief de no shows.
6.2. Zorgverlener kan de behandeling opzeggen in geval van gewichtige redenen, waaronder verbale of fysieke agressie van cliënt of diens naaste(n) naar de zorgverlener of andere personen die bij de behandeling van cliënt betrokken zijn, de voortdurende weigering van verwijzer om de vergoeding voor de behandelingen aan Psyned te betalen en wanneer de zorgverlener tot de conclusie komt dat de aard en omvang van de hulpvraag de expertise en mogelijkheden van de zorgverlener te buiten gaan. In dat laatste geval zal zorgverlenercliënt adviseren over een passend vervolgtraject.
7. Klachten- en geschillenregeling
7.1. Zorgverlener streeft ernaar cliënt zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat er ontevredenheid ontstaat over de kwaliteit van de zorg of de dienstverlening in het algemeen. Het wordt gewaardeerd als cliënt dat in eerste instantie bespreekt met zorgverlener.
7.2. Cliënt kan altijd een klacht indienen bij zorgverlener. Zorgverlenerzal de klacht behandelen in overeenstemming met zijn/haarklachtenregeling. Deze is te vinden op de website van zorgverlener.Het staat cliënt vrij om (ook) bij Psyned een klacht in te dienen. De klachtenregeling van Psyned is te vinden op hun website.
7.3. Zorgverlener is aangesloten bij een geschilleninstantie. Informatie hierover is te vinden op de website van zorgverlener.
8. Nederlands recht
8.1. Op deze behandelovereenkomst is Nederlands recht van toepassing.
8.2. Geschillen waarvoor de klachten- en/of geschillenregeling geen oplossing biedt worden beoordeeld door de rechtbank in [plaats], die als bevoegde instantie wordt aangewezen.
Met het mondeling instemmen van het behandelvoorstel gaat cliënt akkoord met de hierboven beschreven voorwaarden.
versie: november 2025